czwartek, 28 maja 2015

Proste muffinki z bananem

Lubię zapach ciast bananowych.
Ale że na prawdziwe ciasto szkoda czasu i składników to są muffinki.
Pamiętam jak siostra robiła takie z wgniecionym bananem do ciasta, ja zrobiłam z jego plasterkami.

 

Przepis na ciasto na najzwyklejsze muffinki znalazłam tu
ale wyszło go trochę mało i wypada dawać więcej cukru.

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżki proszku do pieczenia
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1 duże jajko
  • 1 szklanka mleka 
  • 0,5 szklanki oleju 
  • 2 dojrzałe banany
Składniki dodawać po kolei do jednej miski. Jednego banana rozgnieść widelcem i dodać do reszty składników drugiego pociąć w plasterki i odłożyć na bok.  Przekładać po łyżce ciasta do formy. Ułożyć w każdym otworze po plasterku, dwóch banana i przykrywać łyżką ciasta. Piec w 180 st. przez przynajmniej 20 minut, aż będą złotobrązowe. Zostawić do całkowitego ostygnięcia.

(Ja piękę trochę 20 min jeśli są bez papilotek, wyciągam gorące i zostawiam do stygnięcia w ciepłym piekarniku, żeby brzegi się już nie przypalały) 











2 komentarze:

  1. Ostatnio szukałam czegoś prostego do zrobienia, niestety miałam brak weny. A tu widzę prostota sama w sobie

    OdpowiedzUsuń
  2. witam,
    świetny przepis :)

    ZAPRASZAM DO UDZIAŁU W KONKURSIE

    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/2015/06/konkurs-kulinarny-kuchnia-w-klimacie.html

    OdpowiedzUsuń