poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Brownie z kaszy jaglanej (bezglutenowe)

Nigdy nie wiedziałam czym się różni "brownie" od "murzynka".
Myślałam że to nasza polska nazwa po prostu ;)
 A brownie to ciasto dla tych którym zwykłe nie wychodzą albo lubią zakalce ;)
Bo to ciasto jest niskie, miękkie i gliniaste, nawet myślałam że coś popsułam :D
I nadal twierdzę że zepsułam zakalca na większego zakalca ;) ale jeśli ktoś lubi..


Ugotowałam za dużo kaszy jaglanej do obiadu, więc zrobiłam takie zdrowsze ;)
Jeśli ktoś jest bezglutenowcem to ciasto musi wykonać z bezglutenowego proszku do pieczenia, lub zastąpić sodą oczyszczoną.

Przepis pochodzi ze strony Moje wypieki, ale zamiast orzechów posypałam ciasto grubym cukrem :)

Składniki:
  • ok. szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 3 jajka
  • 50 ml oleju
  • 1/2 szklanki śmietany kremówki 30%
  • 1 szklanka drobnego cukru
  • 1/2 szklanki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
 

Przestudzoną kaszę zmiksować w malakserze do otrzymania gładkiego 'budyniu' jaglanego. Dodać pozostałe składniki i zmiksować do połączenia się składników.
Płaską formę wyłożyć papierem do pieczenia (robiłam w tortownicy 25 cm). Przelać do niej ciasto.
Piec w temperaturze 180ºC przez 45 minut. Wyjąć, wystudzić. 
Podawać pokrojone na kwadraty.







1 komentarz:

  1. Oj już od dłuższego czasu marzy mi się takie jaglane brownie, ale teraz mam miesiąc zdrowego odżywiania, więc musi jeszcze trochę poczekać. :)

    OdpowiedzUsuń