poniedziałek, 21 marca 2016

Kokosanki

Ostatnio z koleżanką piekłyśmy kokosanki.
Szybkie, pachnące dla mnie trochę Princessą, na białkach.
 Przepis ze strony Domowe Wypieki
 
 
Robiłam jakieś fotki telefonem, ale wiecie jak to jest z jakością..
Z racji, że w końcu nie wysłała mi jakiejś ładnej fotki dla Was na zachętę upiekłam swoje ;)

Składniki: (na jakieś 23 sztuki)
  • 200g wiórków kokosowych
  • 50g masła
  • 2 białka
  • 120g cukru
Masło roztopić w garnku. Dodać wiórki kokosowe i wymieszać. W czasie gdy masa będzie stygnąć białka ubić na sztywną pianę. Dalej ubijając, dodać stopniowo cukier. Ubite białka wmieszać delikatnie łyżką do masy kokosowej. Wykładać łyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, pozostawiając odstępy. Ja mam już taki nawyk, że zawsze przyklepuję trochę ciastka z góry, ale lepiej jest ścisnąć lekko kokosanki po bokach żeby nadal miały poszarpaną powierzchnię na górze, która fajnie się przypieka. Ładniej wtedy wyglądają.  Piec w nagrzanym piekarniku ok. 15min. na złoty kolor w temperaturze 180°C. Uważajcie żeby nie przypaliły się od dołu!















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz