czwartek, 22 października 2015

"Awaryjne" kruche ciasteczka na oleju

Czasem nachodzi mnie wielka ochota na coś słodkiego + chrupkiego jak ciasteczka.
I z reguły właśnie wtedy braknie mi składników!
Może przepis przyda się komuś w potrzebie gdy składników mało a obawia się czy coś w ogóle z tego wyjdzie ;)

 

Mnie oczywiście brakło masła czy margaryny żeby upiec tradycyjne ciasteczka, więc szukałam czy da się zrobić jakieś na oleju. Mąki znalazłam też tylko 260 g, więc do zapchania dodałam trochę kakao ;p 




Składniki: (u mnie na 32 sztuki)
  • 260 g mąki pszennej
  • niecała szklanka cukru
  • 1/2 szklanki wody
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • 2, 3 łyżki kakao

Składniki zagniatamy do uzyskania gładkiej kuli. Ciasto rozwałkowujemy, podsypując mąką. Wycinamy dowolne kształty i wstawiamy do piekarnika, w 180ºC i 15-20 min.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz