wtorek, 13 października 2015

Ciasto Zebra (prostsza wersja)

Szukacie łatwego, pysznego ciasta na oleju które jeszcze ładnie wygląda?
Polecam "Zebrę" znalezioną u Kuby
Piekłam pierwszy raz i wyszła pyszna ;)

Składniki:

  • 5 jajek
  • 1,5 szklanki cukru
  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka oleju
  • 1 szklanka wody (większość przepisów posiada gazowaną lub inne słodkie napoje gazowane)
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • masło i bułka tarta do nasmarowania blachy

Jajka ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy 2,5 szklanki mąki i proszek do pieczenia. Mieszamy dodając olej i wodę. Dzielimy ciasto na dwie części, do jednej dodajemy resztę mąki (pół szklanki), do drugiej  2 łyżki kakao. Blachę smarujemy masłem i obsypujemy bułką. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Ciasto nakładamy na zmianę po chochli każdego koloru. Na końcu możemy patyczkiem wykonać jakieś wzorki - ciągnąc patyczkiem po powierzchni do wewnątrz ("kwiatek") lub do krawędzi ("gwiazdka"). Pieczemy około 50 minut (aż patyczek będzie suchy).

(zdjęcia są trochę niewyraźne bo piekłam ją o ok. godziny 21 ;p)









 (2 wersja z wzorkiem wykonanym patyczkiem na nieupieczonym cieście)




3 komentarze:

  1. Rozkoszna ta pluszowa zeberka :)
    A jadalna wyszła Ci znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. O tak, właśnie za to ją kocham ;) Ostatnio wypróbowałam nawet robienie wzorków na wierzchu co wygląda jeszcze ciekawiej. (dodałam nowe zdjęcia pod koniec wpisu)

      Usuń