środa, 16 marca 2016

Słodkie ciasteczka owsiane z żurawiną

Na blogu mam już jeden przepis na ciasteczka owsiane.
I w sumie to go nie lubię.. 
Nie wiem gdzie jest mój stary przepis bez mąki gdzie wychodzą bardziej suche ;(
Dzisiaj chciałam dodać żurawiny i znalazłam przepis u Bereniki.


Wyszły pycha! Polecam :)

Składniki: (na ok. 14 ciastek)

  • 150g płatków owsianych górskich
  • 5 łyżek mąki pszennej
  • 5 łyżek miodu lub syropu np. z mniszka
  • 5 łyżek masła
  • 2 garści żurawiny
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub cukru waniliowego
 Masło i miód podgrzać, aż się rozpuszczą, wymieszać i ostudzić. Żurawinę pokroić na dość dużą kostkę. Do miski wsypać płatki owsiane, mąkę, proszek do pieczenia, ekstrakt z wanilii, miód z masłem oraz jajko. Wymieszać razem, aż utworzy się lepka i zwarta masa. Masę odstawić na chwilę aż płatki trochę napęcznieją. Formować kuleczki i spłaszczać je i układać w niewielkich odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasteczka piec przez ok. 20 minut w temperaturze 180 stopni do lekkiego zrumienienia i "wyschnięcia". Ciasteczka tuż po upieczeniu mogą być lekko miękkie, ale po ostygnięciu stwardnieją ;) Smacznego!















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz