środa, 8 sierpnia 2018

Mięsno-pomidorowy sos do makaronu

Mam już na blogu przepis na podróbkę spaghetti bolognese 🍝
Teraz postanowiłam wypróbować nowy podobny przepis, oczywiście z niezawodnej strony KwestiaSmaku.


Nie czekając na chłopaka już wyjadłam całe.. pudełko :D
Nawet nie marnując czasu, tak jak makaron był w lodówce, podgrzałam, dodałam gorący sos i starty ser. Pychota!

Składniki

  • 150 g makaronu
  • 1 łyżka oleju
  • 1/2 cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 300 g mielonego mięsa (np. wieprzowego z łopatki lub karkówki)
  • 200 ml bulionu, rosołu
  • 200 ml sosu/przecieru/passaty pomidorowej
  • 1 łyżka śmietanki 30% lub zwykłej
  • tarty twardy ser
  • bazylia
Jeśli nie masz rosołu z dnia poprzedniego najpierw ugotuj bulion (np. rozpuść pół kostki rosołowej w szklance. Pokrój cebulę w kostkę. Zeszklij na dużej patelni. Dodaj starty czosnek i wymieszaj. Dodaj mięso mielone, dopraw solą, pieprzem i oregano i na dużym ogniu smaż przez ok. 15 minut, aż całe mięso będzie obsmażone i zacznie się miejscami rumienić.Wlej gorący bulion i gotuj przez około 15 minut pod przykryciem. W międzyczasie ugotuj makaron w osolonej wodzie. Do mięsa dodaj passatę i gotuj ok. 5 minut. Dodaj trochę śmietany.
Podawaj z gorącym makaronem, posypane tartym serem i posiekaną bazylią.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz