sobota, 17 lipca 2021

Dorsz curry z groszkiem i marchewką

Nie lubisz ryb? Na wspomnienie gotowanego groszku z marchewką od razu się krzywisz? 

To spróbuj tego przepisu !

Od zawsze nie cierpiałam ryb, zwłaszcza smażonych. Zapach, konsystencja.. jak mogłam od razu uciekałam. Odkąd próbowałam zrzucić trochę kilogramów przekonałam się do łososia i tuńczyka. Ale takie opanierowane nadal mi nie odpowiadały. Teraz już wiem, że robotę robi sos albo warzywa, przyprawy. Cokolwiek co może dodać trochę wilgoci i smaku. Po prostu wcześniej trafiałam na słabych kucharzy i się zraziłam ;)

Natomiast marchewka z groszkiem podsmażana na maśle była moją "traumą" chyba jeszcze z czasów przedszkola. Nigdy samodzielnie i dobrowolnie nic z nią nie ugotowałam. Ale.. dostaliśmy taką w puszce. A ja jedzenia nie marnuję! Trzeba było znaleźć przepis. 

Pomocna była jak zwykle Kwestia Smaku. Jeśli ktoś nie umie gotować to dzięki niej stanie się świetnym kucharzem, jeśli nie lubi jakiegoś składnika może się przekonać, bo znajdzie przepis idealny.

To danie było dla mnie totalnym zaskoczeniem, na plus oczywiście! Wyszło takie pyszne, że cały talerz pochłonęłam w 5? 10 minut?

Składniki na 2 porcje:

  • woreczek kaszy np. bulgur
  • 2 polędwiczki z dorsza ok. 300g
  • puszka marchewki z groszkiem (może być ze słoika, mrożona) ok. 300 g
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżeczka curry
  • 1/4 szklanki bulionu
  • 1/4 szklanki śmietany 18%
  • koperek lub natka pietruszki
  • sól i pieprz
  • mąka pszenna do panierowania
  • oliwa do smażenia
Rybę rozmrozić. Kaszę gotować wg instrukcji około 15 min w osolonej wodzie.
Jeśli marchewkę z groszkiem mamy w zalewie to odsączamy ją na sitku i przepłukujemy wodą. W garnku rozpuszczamy 2 łyżki masła i łyżeczkę curry, dodajemy marchewkę z groszkiem i podgrzewamy parę minut. Dodajemy bulion i ewentualnie doprawiamy pieprzem i solą. Gotujemy parę minut i wlewamy śmietanę i również chwilę podgrzewamy mieszając dokładnie.
Na dużej patelni (np. woku) rozgrzewamy oliwę. Filety osuszamy ręcznikiem papierowym, doprawiamy z obu stron solą i pieprzem i obtaczamy w mące i wykładamy na tłuszcz. Smażymy ok. 4 min na jednej stronie i ok. 3 na drugiej. Ryba powinna się lekko przyrumienić. Nie poprawiamy co chwilę, żeby się nie rozpadła ;) Dodajemy marchewkę z całym sosem i rozprowadzamy wokół filetów. Możemy też część sosu przenieść na górę mięsa, żeby mógł spływać i wsiąkać w kawałki. Nie będziemy już ich obracać. Gotujemy je tak około 3 minuty. Podajemy z kaszą i posypane ulubionym ziołem, np. koperkiem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz