sobota, 13 czerwca 2015

Muffinki kukurydziane z truskawkami + truskawkowy milkshake

Sezon na truskawki czas zacząć ;) Jak nie wykorzystać 4,99 zł/kg?

 

Shake zapewnił mi śniadanie. Czułam się totalnie najedzona ;)
 
Przepis na mufinki kukurydziane z cukierenki, ale zmodyfikowany.
Wreszcie skończyłam mąkę kukurydzianą. Jeśli ktoś nie lubi takiej należy zastąpić ją zwykłą.
Znacie ciasto "cycki teściowej?" tak mi się niestety kojarzą te muffinki.. myślałam że ciasto rosnąc przykryje truskawkę


Składniki na 12 muffinek:
  • 200g mąki pszennej
  • 75g cukru
  • 100g mąki kukurydzianej
  • 1 łyżka proszku do pieczenia (dałam łyżeczkę, może dlatego wyszły bardziej płaskie ;p)
  • 1 łyżeczka soli
  • 3/4 szklanki mleka
  • pół szklanki oleju
  • 1 jajko
  • 12 sztuk drobnego owocu np. truskawka, czereśnia
Standardowo mieszamy suche składniki osobno, mokre osobno. Mieszamy lekko razem i nakładamy do foremek. Dodałam jeszcze po truskawce. Pieczemy 30 min w 180 stopniach. Wyciągamy z piekarnika i na kratkę do ostygnięcia.
Całkiem fajnie smakują z jakimś jogurtem.

 

Składniki na ok. 0,5 l shake'a:
- 2 "garści" truskawek
- szklanka mleka
- szklanka jogurtu naturalnego
- 3 łyżki cukru (w zależności od słodkości owoców)
+ opcjonalnie banan

Wszystko przełożyć do miksera lub wysokiego naczynia i zblendować. Najlepiej pić od razu, po trzymaniu w lodówce chyba trochę "opada" ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz