niedziela, 8 lutego 2015

Kruche ciasteczka z cukrem

Jeśli nie macie w domu nic słodkiego, np. ciasteczka do herbaty to możecie pokusić się o zrobienie takich  banalnych w wykonaniu i smacznych ciastek z cukrem ;)
Przepis pochodzi z opakowania cukru grubego, ale musiałam go trochę zmienić.
Wyszło mi 34 ciasteczka.



Składniki:
  • 350-400 g mąki
  • jajko
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 150g masła (ja dałam margarynę do kanapek ;p)
  • 70g cukru pudru
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • mleko do posmarowania
  • cukier kryształ gruby do dekoracji

Mąkę i masło posiekać nożem, dodać cukry, proszek do pieczenia i jajko. Szybko zagnieść i schłodzić w lodówce (trzymałam ok. godzinę). Rozwałkować na kilka mm i wyciąć ciasteczka.


Ułożyć na papierze do pieczenia. Posmarować mlekiem i posypać cukrem. 





Piec w 180 stopniach około 15 min (aż się zarumienią).
UWAGA! W piekarniku elektrycznym z termoobiegiem u koleżanki ciastka piekły się szybciej (ok. 10 min! Co prawda były różnych kształtów (rybki najbardziej przypalone..) bez mleka się tak nie przypalały..