środa, 25 lutego 2015

Drożdżówki Babci z kruszonką

Babcia zawsze robiła drożdżówki których ja.. nigdy nawet nie widziałam. Ciężko powtórzyć coś na co ma się tylko przepis, nigdy wcześniej tego nie widząc. 

Mi wyszły takie bułeczki:
 
Składniki: (robiłam z połowy i wyszło mi 10, czyli to powinno być na 20 bułek)
  • 1 kg mąki przesianej
  • 0,5 l mleka
  • 1 szkl. cukru
  • 1 margaryna rozpuszczona
  • 5 dkg drożdży
  • 2 jajka
  • 2 żółtka
Zaczyn
Drożdże, trochę mleka, cukru i mąki wymieszać i odstawić do wyrośnięcia
 

Ciasto
Do mąki dodać mleko.
  
Jajka z żółtkiem i cukrem ubić i dodać do reszty.
 
  
Dodać zaczyn i rozpuszczona margarynę. Wyrabiać aż ciasto nie będzie się lepiło do rąk.
 
 
Kruszonka
1 porcja margaryny (dałam rozpuszczoną), 1 porcja cukru, 2 porcje mąki  i mieszamy aż da się kruszyć
jeśli jako porcje uznamy szklankę wyjdzie nam o wiele za dużo kruszonki
 

Wykonanie:
Kawałek ciasta rozpłaszczyć w dłoni,
 
 nałożyć nadzienie, zalepić jak pieroga 
 
i potem złożyć rogi do środka tworząc kuleczkę. 
Uważać żeby nie ubrudzić ciasta z boków nadzieniem bo nie będzie się chciało skleić.
  
Odstawić do wyrośnięcia.
 
 Bułki posmarować białkiem i posypać kruszonką.  
 
Piec w 180 stopniach pół godziny.
 

 Próbowałam zrobić 2 rodzaje bułek: z jabłkami i budyniem.
Budyń przy sklejeniu cienkiego ciasta potrafił się wylać. 
Przy jabłkach nawet jak pękła skorupka to nic się nie działo wielkiego.
Polecam zetrzeć jabłka na tarce, dodać cukru i cynamonu i mamy wyśmienite nadzienie ;)

 Widzieliście taką mąkę? Ma przydatne podziałki z boku ;)