niedziela, 15 lutego 2015

Tortilla z kurczakiem

Do tortilli można wrzucić praktycznie wszystko. Ja zrobiłam z kurczakiem i warzywami. 
Z racji że już naprawdę mi się nie chciało sosu też żadnego tylko ketchup ;)

Do ciasta na tortille potrzebujemy:
  • 700g mąki
  • szklankę wody
  • 4 łyżki oleju
  • 1,5 łyżeczki soli
Wychodzi z tego ok. 7 placków

Wykonanie placków:
Mąkę mieszany z solą. Wodę podgrzewamy i mieszamy z olejem. Stopniowo dolewamy wodę do mąki mieszając drewnianą łyżką. Wyrabiamy kilka minut. Zawijamy w folię i odkładamy na pół godziny. Dzielimy ciasto na części, kształtujemy kulki i je również zawijamy w folie i odstawiamy na ok. 15 min (ja niby to pominęłam). Wałkujemy koła grubości ok. 2, 3 mm. Okładamy je na bok, na siebie i przykrywamy ściereczką. Kładziemy na rozgrzaną patelnię na krótki czas. Patrzymy gdy pojawią się bąble, wtedy odwracamy na drugą stronę i też chwilkę podgrzewamy.
Najprościej zwijać tortille które są ciepłe. Mi się trochę łamały więc nie ma zdjęć zawiniętych. Sposoby na składanie są różne ale póki co robię jakoś tak że układam składniki troszkę odsunięte od boku, zawijam na nie część ciasta z boku (z reguły robię to od prawej strony) i od dołu i roluje wszystko na bok. Dzięki temu składniki nie wypadają nam dołem.

Co można dodać do tortilli?
Sałatę, paprykę, cebulę, ogórka, smażonego kurczaka z przyprawami i polać sosem (ketchup, czosnkowy)
Mięso mielone z sosem pomidorowym, fasolą, kukurydzą (ala burito)